×

Kako poslovni skupovi potiču razvoj destinacije: što BiH može naučiti s Foruma hrvatske kongresne industrije

Hrvatska kongresna industrija još je jednom pokazala snagu zajedništva, znanja i vizije – uz jasnu poruku da poslovna događanja ostavljaju dugoročno naslijeđe (legacy) za destinacije i zajednicu
Forum hrvatske kongresne industrije 2025
Forum hrvatske kongresne industrije 2025
Foto: HUPKT

U hotelu The Westin u Zagrebu, 9. prosinca je održan Forum hrvatske kongresne industrije u organizaciji Hrvatske udruge profesionalaca kongresnog turizma (HUPKT), koji je okupio 170 sudionika iz cijelog spektra hrvatske kongresno-incentive industrije. 

Forum je otvoren pozdravnim govorima predstavnika ključnih institucija, čime je još jednom potvrđena snažna institucionalna podrška razvoju kongresnog turizma u Hrvatskoj. Upravo je taj model suradnje struke, javnog sektora i znanosti ono što HUPKT godinama sustavno gradi – i zbog čega je rad Udruge prepoznat i izvan granica Hrvatske, pa ga često ističe i ugledni međunarodni stručnjak Rob Davidson kao primjer dobre prakse.

Forum hrvatske kongresne industrije 2025

HUPKT, MEETEX i snažna infrastruktura znanja

Predsjednik HUPKT-a Ranko Filipović predstavio je aktivnosti Udruge u protekloj godini, naglasivši kontinuirani rast broja članova (kojih je sada čak 243), edukativnih programa i vidljivosti kongresne industrije u javnom prostoru, kao i ambiciozne planove za sljedeće razdoblje. Poseban naglasak stavljen je na jačanje profesionalnih standarda i povezivanje svih dionika industrije.

Adem Braco Suljić predstavio je nadolazeći MEETEX – hrvatsku kongresnu burzu koja će se održati od 17. do 19. ožujka u hotelu The Westin. MEETEX se profilirao kao ključna platforma za međunarodno pozicioniranje Hrvatske kao MICE destinacije, a ove godine donosi niz noviteta: dodatne radionice, unaprijeđeni business centar za rad i online sastanke, novi web te snažan društveno odgovorni segment kroz suradnju s udrugom Crveni nosovi.

Forum hrvatske kongresne industrije 2025

Rad kongresnog odjela Hrvatske turističke zajednice predstavila je Mirjana Resner, najavivši sudjelovanje Hrvatske na vodećim svjetskim burzama IMEX Frankfurt i IBTM Barcelona, kao i na regionalnoj Conventi u Sloveniji. Posebno su istaknute radionice stranih organizatora u Hrvatskoj, koje povezuju međunarodne kupce i domaće dobavljače: Suppliers eXchange Buyers u Splitu (3.–5. lipnja), Break the Ice u Poreču (18.–20. lipnja) te The Meeting Space u Dubrovniku (22.–24. listopada). Osvrt na edukacijske radionice i njihov rastući značaj dala je Debora Petrović, naglasivši kontinuiranu potrebu za stručnim usavršavanjem u industriji.

Nagrade koje slave ljude i dugoročni doprinos industriji

Svečani dio Foruma obilježila je dodjela Godišnjih nagrada, uključujući čak 22 priznanja za dugogodišnji rad u industriji (više od 20 godina), što je snažan podsjetnik na važnost iskustva, kontinuiteta i osobnog doprinosa.

Dodijeljeno je i osam Godišnjih nagrada hrvatske kongresne industrije 2025. U kategoriji klijent nagrađeni su dr. Ivica Jendrašić, Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih te prof. emerita Estella Prukner-Radovčić za organizaciju značajnih skupova u Hrvatskoj. U kategoriji član HUPKT-a priznanja su dobili Nikica Žunić, Mirela Gašpar i Katarina Šimatović, dok su u kategoriji javni sektor nagrađeni Tvrđave kulture Šibenik i FIJET Hrvatska – organizacije koje aktivno doprinose promociji Hrvatske kao destinacije za poslovna i MICE događanja.

Forum hrvatske kongresne industrije 2025

Poslovni skupovi kao generator promjena i inspiracija za regiju

Glavna tema Foruma „Poslovni skupovi ostavljaju trag: Društveni i gospodarski učinci organizacije poslovnih događanja“ otvorena je uvodnim izlaganjem prof. dr. sc. Olivera Kesara s Ekonomskog fakulteta u Zagrebu o ekonomskim učincima događanja.

Na osobnoj razini, poslovni skupovi potiču profesionalni razvoj, umrežavanje, razmjenu znanja, karijerni napredak i izgradnju osobne reputacije. Na mikroekonomskoj razini jačaju konkurentnost organizacija, povećavaju prihode, potiču inovacije te smanjuju poslovne rizike. Destinacijski učinci uključuju rast potrošnje sudionika, nova zapošljavanja, jačanje lokalnih dobavljača, razvoj poduzetništva i dugoročno pozicioniranje brenda destinacije. Na makroekonomskoj i globalnoj razini, poslovna događanja doprinose gospodarskom rastu, međunarodnoj razmjeni znanja, jačanju konkurentnosti država i snažnim multiplikativnim učincima. Zaključno, prof. Kesar je istaknuo kako poslovna događanja spadaju među tri najunosnija segmenta turizma, s koristima koje se protežu od pojedinca do globalne zajednice.

Forum hrvatske kongresne industrije 2025

Društvenu dimenziju dodatno je rasvijetlio dr. Rob Davidson iz londonske tvrtke MICE Knowledge, jedan od najutjecajnijih svjetskih stručnjaka za kongresnu industriju. U fokusu njegova izlaganja bio je pojam social legacy – trajnog pozitivnog naslijeđa koji događanja ostavljaju u zajednici kroz prijenos znanja, uključivanje lokalnog stanovništva, društveno odgovorne inicijative i filantropske projekte. Davidson je naglasio važnost autentičnosti, dugoročnog pristupa i osjetljivosti prema lokalnim zajednicama, posebno u kontekstu očekivanja novih generacija sudionika. Upravo je u tom kontekstu istaknuo HUPKT kao primjer udruge koja sustavno gradi vrijednost industrije, a ne samo pojedinačnih događanja.

Nakon uvodnih izlaganja uslijedila je sadržajna panel rasprava koju je moderirala Aleksandra Uhernik Đurđek, voditeljica HUPKT edukacija i dugogodišnja event menadžerica. Panel je okupio predstavnike institucija, znanosti i gospodarstva, čime je naglašena širina perspektiva ključnih za razvoj kongresne industrije. U panelu su sudjelovali:

  • Zrinka Ujević, voditeljica Predstavništva Europske komisije u Hrvatskoj
  • Ljiljana Kukec, predsjednica Hrvatske udruge za franšizno poslovanje i članica Upravnog vijeća Europske franšizne federacije
  • prof. dr. sc. Oliver Kesar, Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
  • prof. dr. sc. Dražen Lušić, Medicinski fakultet Sveučilišta u Rijeci i predsjednik Hrvatske udruge senzorskih analitičara meda

Forum hrvatske kongresne industrije 2025

Panel je otvoren predstavljanjem sudionika čime je odmah naglašeno kako poslovni skupovi nadilaze granice jedne industrije. Ljiljana Kukec podijelila je bogato iskustvo organizacije poslovnih evenata, sajmova i edukacija u zemlji i inozemstvu, kao i iskustva iz hotelskog menadžmenta, istaknuvši važnost događanja u brendiranju franšiznog ekosustava kroz inicijative poput nacionalnog Brand Foruma.

Iz perspektive Europske komisije, Zrinka Ujević predstavila je aktualne i nadolazeće prioritete EU u području turizma, a kao primjer uspješnog događanja izdvojila je konferenciju za mlade koju organiziraju, čiji je inovativni format i velik odaziv pokazao koliko su događanja važna u približavanju europskih tema novim generacijama.

Prof. Kesar i prof. Lušić naglasili su kako su stručni skupovi u znanstvenim i strukovnim zajednicama snažni pokretači konkretnih promjena – od novih istraživačkih projekata i međunarodnih suradnji do regulatornih usklađivanja i jačanja optimizma unutar profesije. Posebno je istaknuta uloga događanja u motivaciji mladih, razvoju karijera i stvaranju osjećaja pripadnosti struci.

Zaključak Foruma bio je jasan: MICE segment nije samo alat promocije destinacije, već snažan generator gospodarskih, društvenih i reputacijskih koristi. Upravo zato iskustvo Hrvatske i HUPKT-a može biti vrijedna inspiracija i za Bosnu i Hercegovinu. Sustavna okupljanja struke, institucija i znanosti, poput ovog Foruma, stvaraju platformu za dijalog, znanje i zajedničku viziju – preduvjete bez kojih nema dugoročnog razvoja kongresno-incentive industrije, ni snažnog međunarodnog pozicioniranja destinacije.