×

Deset koraka za organizaciju održivih poslovnih događanja

Održivi eventi više nisu budućnost već prijeka potreba, a evo kako ih organizirati uz malo strateškog planiranja i puno svijesti o održivim elementima.
Greencajt Festival
Greencajt Festival
Foto: Matej Grgić

U svijetu kongresne i event industrije, održivost je postala imperativ. Više nije riječ samo o poželjnom i pomodnom dodatku, već o odgovornom pristupu koji sudionici sve više cijene, a partneri i sponzori prepoznaju kao standard. I u Bosni i Hercegovini, gdje se industrija događanja sve značajnije razvija, ovaj sektor teži održivim praksama. Sudionici su sve svjesniji utjecaja koji događanja imaju na okoliš, a destinacije, organizatori i sponzori sve više traže konkretne mjere koje smanjuju emisije CO₂, otpad i nepotrebne troškove. Bilo da organizirate konferenciju, seminar ili korporativni event, donosimo vam deset konkretnih koraka za planiranje događanja koje ostavlja pozitivan dojam, a minimalan utjecaj na okoliš.

1. Postavite jasne ciljeve održivosti

Prvi i najvažniji korak je definiranje konkretnih ciljeva. Što želite postići? Je li to smanjenje emisija, korištenje lokalnih dobavljača ili potpuno eliminiranje jednokratne plastike? Postavite mjerljive ciljeve kao: 80% otpada se reciklira ili svi materijali dolaze od lokalnih proizvođača. Uključite ciljeve u brief (sažetak o eventu) sponzorima, dobavljačima i timu.

Deset koraka za organizaciju održivih poslovnih događanja

2. Odaberite "eco-friendly" lokaciju

Mjesto održavanja čini značajnu razliku, kako po pitanju dojma o samom eventu tako i po pitanju održivosti. Birajte prostore koji posjeduju zelene certifikate (npr. LEED, ISO 14001), energetski su učinkoviti i imaju sustave za reciklažu i štednju vode. U BiH se sve više hotela i konferencijskih centara okreće održivim praksama - istražite njihove ponude i pitajte za konkretne ekološke mjere, a najbolji „online katalog“ dvorana za poslovne evente i kongresnih prostora u BiH pronađite na portalu PoslovniTurizam.ba.

3. Optimizirajte prijevoz

Prijevoz sudionika često je najveći izvor emisija štetnih plinova. Potaknite sudionike na korištenje javnog prijevoza, dijeljenje prijevoza (carpooling) ili dolazak biciklom. Organizatori mogu ponuditi shuttle prijevoz iz glavnih prometnih čvorišta ili potaknuti ekološki prihvatljive opcije. Također, razmotrite mogućnosti hibridnog formata kako biste smanjili potrebe za putovanjem.

Deset koraka za organizaciju održivih poslovnih događanja

4. Smanjite otpad gdje god možete

Izbacite plastiku za jednokratnu upotrebu, izbjegavajte suvišne promotivne materijale i koristite kompostabilne ili višekratne proizvode kao na primjer staklene punjive boce za vodu. Umjesto tiskanih brošura i promotivnih materijala koji brzo završavaju u smeću, koristite QR kodove i mobilne aplikacije. Postavite jasno označene kante za odvojeno prikupljanje otpada. Smanjite bacanje hrane na način da dobro isplanirate porcije na temelju posjećenosti te odredite plan za doniranje preostale hrane nakon događanja.

5. Izaberite održivi catering

Hrana je važan segment svakog događanja. Birajte sezonske i lokalne namirnice, ponudite više biljnih opcija, izbjegavajte prekomjernu ambalažu i izbjegavajte višak koliko je moguće. Doniranje viška hrane lokalnim udrugama može biti odličan način da se doprinese zajednici pa ujedno vaš event pokriva i društvenu održivost. Također, pitajte catering tvrtke imaju li politiku održivosti i mogućnost kompostiranja.

Deset koraka za organizaciju održivih poslovnih događanja

6. Digitalizirajte registraciju i program

Papirnate akreditacije, registracijski listići i tiskani programi stvar su prošlosti. Online registracija, mobilne aplikacije i digitalni rasporedi ne samo da su ekološki prihvatljiviji, nego i praktičniji za sudionike. Uložite u digitalna rješenja koja smanjuju potrebu za ispisom.

7. Radite s održivim dobavljačima

Od tehničke podrške do tiskarskih usluga, surađujte s tvrtkama koje dijele vašu održivu viziju. Tražite one koji nude proizvode od recikliranih materijala, koriste zelenu energiju ili imaju certifikate održivosti. Provjerite njihovu politiku poslovanja i iskustva s održivim projektima.

8. Koristite održiv dekor

Prirodni materijali, višekratni elementi, lokalno izrađeni ukrasi - dekor može biti upečatljiv i održiv. Izbjegavajte plastiku i jednokratne ukrase. Biljke u posudama umjesto rezanog cvijeća mogu nakon eventa biti donirane ili vraćene dobavljaču. Razmislite o minimalizmu, manje je više i održivije.

Deset koraka za organizaciju održivih poslovnih događanja

9. Uključite sudionike u zelene aktivnosti

Sudionici žele sudjelovati u održivim inicijativama. Omogućite im to. Kroz panel rasprave, radionice ili čak jednostavne informacije na ekranu podignite razinu svijesti i potaknite ih na održivo ponašanje tijekom i nakon događanja. Organizirajte radionice o održivosti, potaknite volontiranje ili sadnju drveća. Jasno komunicirajte kako i zašto provodite održive mjere. Edukacija potiče angažman.

10. Mjerite uspjeh i komunicirajte rezultate

Nakon događanja analizirajte što je postignuto: količina ušteđenog papira, postotak recikliranog otpada, koliko CO₂ ste smanjili, broj lokalnih dobavljača... Izradite kratak izvještaj i podijelite ga s partnerima i sudionicima jer to gradi povjerenje i motivira za daljnje korake.

Organizacija održivog događanja ne mora biti komplicirana niti skupa. Zahtijeva samo pomno planiranje, suradnju i volju za promjenom. U Bosni i Hercegovini je sve više potencijala i resursa za implementaciju zelenih rješenja. Krenite malim koracima, ali s jasnim ciljevima. U konačnici, održiva događanja osim što čuvaju okoliš, donose i dodatnu vrijednost vašem brendu i iskustvu sudionika.